Thursday, March 05, 2009

RELAKSASI MINDA

JAWAP TELEFON...
Sebenarnya cara menjawab telefon yang kita amalkan adalah salah... dan kebanyakannya sama... terfikirkah anda untuk menjawab dengan jawapan yang betul. Jadi di sini kita akan cuba menukarkan jawapannya (supaya tak la boring sangat!)

1. Soalan : Haloo...siapa disana?
Jawapan :
Ntah. Saya kat sini, mana le saya tau sape kat sana...


2. Soalan : Helo, boleh saya bercakap dengan bapak awak?

Jawapan :
Nak cakap, cakap je la, buat ape tanye saya..


3. Soalan : Haloo, boleh sambungkan ke nombor 323?

Jawapan :
Maap cik, nombor tak boleh disambung, hanya boleh dicampur.


4. Soalan : Haloo, mak ade rumah?

Jawapan :
Mak tak de rumah. Bapak ade. Pasal rumah ni bapak yang beli.


5. Soalan : Haloo, saya nak tumpang tanya...

Jawapan :
Maap. sini bukan kaunter pertanyaan..


6. Soalan : Helo, betul ke ini nombor 3233323?

Jawapan :
Sila dail sekali lagi, kalau saya masih menjawab.. betul la tu.


7. Soalan : Helo, may i speak to bedah please?

Jawapan :
Maap. Sini bukan balai polis.


8. Soalan : Assalamualaikum...

Jawapan :
Waalaikumsalam. (Tup!..terus letak fon. (Salam je WAJIB jawab!)

3 comments:

  1. kelakar la citer ni....hehehe...mana dapat ni? kongsi la ek...

    ReplyDelete
  2. sumbernya biarlah rahsia...he3

    ReplyDelete
  3. ERMMMM...BIARLAH RAHSIA...TP AYU TERUS R HNTAR CITER2 TERBARU ERK...KONGSIKAN DGN SMUA K...

    ReplyDelete